Nacho Kamenov Interview

Равносметката за месец юли- 9 кандидат- студенстски изпита...След два дена е последния- устен журналистика в СУ, вече и на сън ходя по изпити. Има нещо обнадеждаващо , дни преди изпита излезе първата ми авторска публикация в fashion-lifestyle.net Интервю, което взех от един човек, който кара душата ми да се усмихва всеки път, когато го видя: Начо Каменов- Маестрото! Толкова е хубаво, че те има....
(Тук в малко съкратен вариант)

Начо КаменовНачо Каменов е роден в бедно работническо семейство през есента на 50-та година. Появявайки се на бял свят, плачът му дава сигнала за първия учебен час на 15-ти септември.
За първи път се докосва до фотоапарат на крехката възраст от 3 години. Баща му проявява неблагоразумието да остави апарата в ръцете на сина си, което в последствие се оказва фатално за камерата.
Как започнахте да се занимавате с фотография?
- Истински интерес към фотографията се събуди в мен през лятото на 1972 година. Тогава получих първия си личен фотоапарат - подарък от баща ми. Пазя го и до днес, защото той е причината да се занимавам с фотография.
Какви бяха първите снимки, които направихте?
- Като всички и аз съм започнал да снимама цветенца и буболечки. Общо взето всичко, което ме е заинтригувало в заобикалящия ме свят.
Кога започнахте да снимате акт- арт?
- Същото лято на прословутата 1972 година на Варвара, която по това време беше малко селце, заредено със страшна енергия и много магия. Бях с дългогодишно гадже и като заклет нудист, взех фотоапарата с мен и започнах да я снимама гола по скалите и дюните.
Чуват се изказвания, че Начо Каменов може да снима само черно бяло голо тяло?
- Това не е мой проблем, а на тези, които си го мислят. Реално аз изкарвам прехраната си с рекламна фотография, а актовата фотография е моето хоби. Чрез нея реализирам фантазиите си.

Кое влияе на избора на моделите Ви?
- За мен жената е висше божествено творение. Обожавам всички жени на света като създания. Няма грозна жена. Няма жена, която сама по себе си да не е съвършена. Няма и нефотогенични хора, има слаби фотографи. Във всяка една жена е заложено красивото по природа. Работа на фотографа е да отключи тази природа. За да се получи, човек трябва да има правилното отношение към модела.

Как ви приемат Вашите модели?
- Едно от най-важните неща за актовата фотография е пълното доверие на модела към фотографа. Това е вид отдаване, което трябва да го има, за да се получи добрата снимката.Това са добри енергии, които се „въртят” в една орбита.

Трудно ли се става професионален фотограф?
- Снимането на лента ме научи. Тогава нямаше компютри и фотошоп. Започваш да преценяваш всичко в момента. Научих се да проявявам филмите си сам, да копирам снимките си, което няма аналог с цифровата фотография.

Какво е вашето мото?
- Хайде да се забавляваме!




03 March 2008

Random pictures


By Nikolay Ivanov


By Ivomir Peshev


By Ivomir Peshev


By Nikolay Ivanov


By Petar Todorinski


By Nikolay Ivanov


By Ivomir Peshev


By Nacho Kamenov


By Yavor Donchev


By Nikolay Dimitrov


By Stanimir Lutchkov


By Stanimir Lutchkov


By Petar Todorinski

No comments: